U bevindt zich hier: IB-ondernemers / FAQ /
Direct contact: (010) 437 19 90 of bel mij terug!

Veel gestelde vragen IB-ondernemers

Open
 

Het kasstelsel houdt in dat de boekstukken op betaaldatum worden ingevoerd. U dient derhalve de inkomende/uitgaande fakturen en pinbonnen achter de bankafschriften waarop de betreffende bij- of afschrijving voorkomt te archiveren. Het oudste bankafschrift ligt hierbij onderop. Eventuele onbetaalde fakturen hoeft u niet in te leveren.

Open
 

Het faktuurstelsel houdt in dat de boekstukken op faktuurdatum worden ingevoerd. U dient derhalve de inkomende/uitgaande fakturen in een aparte ordner of achter een aparte tab in chronologische volgorde aan te leveren, waarbij de oudste onderop ligt. Eventuele onbetaalde fakturen dient u eveneens in te leveren (in een aparte ordner of achter een aparte tab). Pinbonnen dient u achter de bankafschriften waarop de betreffende bij- of afschrijving voorkomt te archiveren. Het oudste bankafschrift ligt hierbij onderop.

Open
 

De verbouwing zelf is niet aftrekbaar, echter de rente van de evt. financiering hiervan wel. Om de rente te kunnen aftrekken dient u middels bonnen te kunnen aantonen dat u de geleende som heeft besteed aan de eigen woning.

Open
 

Ja dat kan. Op het moment dat het voor u duidelijk is dat de debiteur u niet gaat betalen, kunt u bij de Belastingdienst een verzoek om teruggaaf van de BTW indienen.

Open
 

Indien u geen uitstel heeft gekregen dient uw aangifte vóór 1 april te worden ingediend. Indien wij middels onze Beconregeling uitstel voor u hebben aangevraagd, hoeft uw aangifte pas uiterlijk op 1 mei van het jaar erop binnen te zijn. U heeft hier derhalve 16 maanden de tijd voor.

Open
 

Om het versturen van elektronische fakturen te stimuleren, heeft de Belastingdienst alle eisen/voorwaarden laten vervallen. U kunt uw fakturen bijv. gewoon als PDF-bijlage aan uw klanten verzenden. Als uw klant deze betaalt, gaat deze hiermee automatisch accoord met de E-faktuur.

Open
 

Indien met u is overeengekomen de kosten op regiebasis in rekening te brengen, ontvangt u in de maand volgend op de maand waarin de werkzaamheden zijn uitgevoerd een declaratie, waarop de werkzaamheden zijn uitgesplitst naar soort en naar wel/niet voortkomend uit de met u overeengekomen doorlopende opdracht.

Open
 

Indien u heeft gekozen voor handmatige overschrijving dan heeft u 14 dagen de tijd om onze declaratie te voldoen. Heeft u gekozen voor automatische afschrijving dan wordt het verschuldigde bedrag 21 dagen na afloop van de betreffende maand van uw rekening afgeschreven.

Open
 

Indien u in een auto van de zaak rijdt en u rijdt hierin ook privé, dan dient in het laatste tijdvak 12% van de bijtelling te worden terugbetaald. In de loop van het jaar is nl. alle BTW op autokosten reeds terugontvangen.

Open
 

Zzp-ers en kleine ondernemers die voor hun (gezins)inkomen afhankelijk zijn van de onderneming en die zelf over onvoldoende geldmiddelen beschikken kunnen een beroep doen op financiële ondersteuning. De Bbz-regeling biedt ondernemers die in de problemen zijn geraakt kredietmogelijkheden tot een bedrag van € 178.000.

Top 3 'Meest Klantgerichte   Advieskantoren'


AccountancyNiewws Award

Testimonials

"Het fijne aan dit kantoor is dat men afspraken altijd nakomt. Dat heb ik in het verleden wel eens anders mee gemaakt."

A. Laurijssen | A. Laurijssen Schilderwerken

"  Toen ik startte als zzp-er had ik mijn administratie eerst bij Yuki ondergebracht. Yuki doet echter geen jaarrek..." lees meer

Lidia Moret | freelance communicatieadviseur

"In deze tijden van e-mail en sms is het ook wel eens prettig persoonlijk contact te hebben met mijn adviseur. Gelukkig maken ..." lees meer

Toon Coelers | Eigenaar Schilders- en afw.bedrijf A. Coelers

"    Omdat ik ontevreden was met de diensten van de vorige accountant, ging ik op zoek naar iemand anders. De site..." lees meer

Davor Raić | Simple and Useful

"Ik was van plan mijn administratie zelf in te voeren, maar nadat mij was voorgerekend wat ik daarmee zou besparen was voor mi..." lees meer

Michiel Buningh | Buningh Management Consulting

"Volgens QO had onze vorige adviseur ten onrechte een flinke aftrekpost verzuimd op te geven. QO heeft dit alsnog gedaan en hi..." lees meer

Jolanda Oeij | Smiling Faces

"Wij hebben de financiële administratie van onze stichting uitbesteed aangezien we daar zelf de kennis niet voor in huis ..." lees meer

G. Vermeulen | Penningmeester St. Buurtgroep Schenkel

"Dankzij diverse belastingbesparende tips heb ik de kosten van QO al dubbel en dwars terug verdiend."

Michiel Buningh | Buningh Management Consulting

"Wij zijn zeer tevreden over de prijs/kwaliteitverhouding, iets wat we uit ervaring niet over ieder kantoor kunnen zeggen waar..." lees meer

Patrica Hazelhorst | Vos & Partners Organisatieadvies BV

"Ik ben bij QO terecht gekomen na wat slechte ervaringen met grote accountantskantoren. Ik zag dat dit kantoor een award had g..." lees meer

Dennis Fransen | Correcthosting

"Adviesbureau Hensen is inmiddels 12,5 jaar klant bij QO.    In die tijd heb ik de medewerkers van QO leren k..." lees meer

Mark J. Hensen | MH WaterZaken

Tip van de maand


"Als uw debiteuren niets van u horen bij overschrijding van de betalingstermijn, gaan zij ervan uit dat u niet op betaling zit te wachten. U belandt dan onderop de stap ..."
 
Trefwoorden:

Quality Online Business Solutions



Toegangseweg 30
2771 XM Boskoop

Tel (010) 437 19 90
   
E-mail: info@quality-online.nl
Website: www.quality-online.nl




Vind ons met GoogleMaps
Google Maps